360° обратна връзка в предприятие

Почти всичко, което постигаме или не постигаме в живота си дължим на качеството на обратната връзка с околните. Тя ни дава точна информация за начинът, по който се справяме и дали правилно вършим това, с което сме се заели. Обратната връзка може да действа като сигнал и стимул за промяна и като катализатор за улесняване на промяната.

Понятието „организация” предполага взаимодействие, т.е. наличието на система, чрез която работещите са съгласували правилата, задълженията, отговорностите и са разпределили работата, която трябва да бъде извършена за да се постигнат организационните цели. В този процес всеки е оценяван от специфични гледни точки , които се фокусират и акцентират върху различни критерии и поведения. От друга страна, на всеки е трудно да бъде напълно обективен към собствената си работа. За да увеличите вашата професионална ефективност в организацията, вие имате нужда да разберете какви са последствията от вашето поведение и по какъв начин ви възприемат останалите.

Ангажирайки се с дейността, рядко отделяме време да попитаме другите "Как се справям в работата? (и ако го направим - не сме сигурни, дали хората ще ни отговорят безпристрастно). Интервюто за 360-градусова обратна връзка ви дава тази възможност. Методът не оценява личностни характеристики и стилове. Оценяващите посочват отговори базирани на поведения, които те наблюдават реално в работната среда. 360 – градусовата обратна връзка е коректен и надежден инструмент, който ще ви помогне да осмислите какво очакват от вас хората, с които взаимодействате, кои са силните и слабите ви страни и да изберете правилната посока в своето професионално усъвършенстване и работно представяне.

Процедурата по провеждане на 360-градусова обратна връзка се стартира от мениджмънта на предприятието, в което работите.

В случай, че сте поканени да вземете участие в такава процедура, поканата е достъпна чрез Вашия профил